Samenwerking

KFC en Rotterdams streetwear merk Banlieue introduceren capsule collectie

Samenwerking KFC en Banlieue afgetrapt door takeover van vijf KFC-restaurants

KFC Rotterdams streetwear Banlieue

Rotterdam,
KFC en streetwear merk Banlieue brengen samen een exclusieve collectie uit. Centraal in de capsulecollectie staat het herkenbare design van het populaire Rotterdamse streetwear merk Banlieue. De collectie bestaande uit een herbruikbare KFC + Banlieue bucket en KFC + Banlieue t-shirt is vanaf vandaag te koop.

Taking over the streets

De samenwerking tussen KFC en Banlieue werd afgetrapt door de takeover van vijf KFC-restaurants. De restaurants in Rotterdam, Amsterdam, Utrecht en Den Haag waren het spreekwoordelijke canvas van Rotterdamse graffiti-kunstenaar JEEJ. Hetzelfde ontwerp is terug te vinden op een herbruikbare KFC-bucket en t-shirts die de restaurantformule in samenwerking met fashionlabel Banlieue voor een gelimiteerde tijd uitbrengt. De shirts, die ook worden gedragen door de team members van de restaurants, zijn exclusief online te koop. De opbrengsten van deze verkoop gaan naar de Banlieue Foundation. Deze stichting helpt mensen van alle leeftijden om hun plek te vinden in de samenleving. Door middel van sport, kunst en cultuur worden jongeren gestimuleerd om diverse uitlaatkleppen te verkennen en rolmodellen te ontmoeten. De KFC + Banlieue buckets, gevuld met 22 Hot Wings, zijn alleen te koop in de restaurants in Rotterdam, Amsterdam, Utrecht en Den Haag.

Roots uit Rotterdam

De capsulecollectie van de twee merken, die beide hun roots vinden in Rotterdam, markeert het einde van het gebruik van wegwerp plastic in KFC-restaurants. Vandaar dat een limited edition herbruikbare KFC + Banlieue bucket niet kan ontbreken in deze capsule collectie. Degenen die de buckets hebben bemachtigd, kunnen met deze herbruikbare bucket tot en met eind september naar een van de KFC’s  om deze opnieuw met korting te laten vullen bij hun bestelling.

Kennismaking capsule collectie

Afgelopen weekend maakte een select groepje mensen kennis met de capsule collectie tijdens een soft launch evenement op het festival 7Fest (o.a. opgericht door artiest Frenna) in Den Haag. KFC en Banlieue namen de artiesten lounge van het festival volledig over. Deze was volledig in de stijl van de capsule collectie en uiteraard konden artiesten en entourage rekenen op KFC kip, vegetarische burgers én de limited buckets.

Vorig bericht Twee nieuwe flitspalen Maasboulevard Rotterdam
Volgend artikel Logent Group neemt Misi over en versterkt positie in Nederland

Nu op WijZuidHolland