Samenwerking

Digidentity en SERMI ontwikkelen auto-onderhoudsinfo

Samenwerking zorgt voor Trust Center oplossing voor auto-industrie in 29 landen

Digidentity en SERMI ontwikkelen auto-onderhoudsinfo

Den Haag,
Een Solera-onderneming en SERMI kondigen een strategisch partnerschap aan. Binnen deze samenwerking gaan zij een Trust Center oplossing leveren voor de auto-industrie in 29 landen, zoals uiteengezet in EU-verordening 1244/2021. Het Europese SERMI-stelsel, dat vanaf oktober 2023 gefaseerd wordt geïmplementeerd, zal onafhankelijke autobedrijven en Remote Service Suppliers een veilig loginmiddel bieden. Deze door Digidentity ontwikkelde middelen worden ingezet om toegang te krijgen tot de website van een voertuig fabrikant. Via het portaal krijgen onafhankelijk autobedrijven zo toegang tot veiligheid gerelateerde reparatie- en onderhoudsinformatie. Zodra de registratie is voltooid, krijgt een individuele werknemer toegang tot informatie van elke fabrikant. 

Elektronische identificatie en authenticatie vereenvoudigen

“Het opbouwen van vertrouwen in de online omgeving is de sleutel tot economische en sociale groei”, zegt Marcel Wendt, CTO en oprichter van Digidentity. “Als Trust Center voor SERMI kunnen wij, samen met de Conformity Assessment Body (CAB), veilige elektronische identificatie en authenticatie in heel Europa makkelijker maken. Dit betekent dat we gebruikers het gemak van eenmalige verificatie kunnen bieden, terwijl we het risico voor voertuigfabrikanten beperken.”

Voor meerdere sectoren

Deze samenwerking gaat verder dan het eenvoudiger, efficiënter en veiliger toegang krijgen tot veiligheidsgerelateerde reparatie en onderhoudsinformatie voor onafhankelijke autobedrijven. Volgens Fred Slikker, Managing Director bij Digidentity: “Het realiseren van deze digitale wallet zou het begin kunnen zijn van een meer geïntegreerde identificatiedienst voor meerdere sectoren.”

Zowel voor dienstverleners als gebruikers

“Deze samenwerking is enorm interessant, het is de eerste grootschalige implementatie van een nieuwe norm in alle EU-lidstaten”, vervolgt Fred Slikker. “Als we het in het verleden over beveiliging hadden, was dat meestal vanuit het perspectief van de dienstverlener. Nu combineren we gebruikerservaring met een waterdichte beveiliging waar zowel dienstverleners als gebruikers baat bij hebben. Dienstverleners, de autofabrikanten, worden beschermd tegen risico’s en gebruikers krijgen volledige controle over het gebruik van hun data met behulp van informed consent.”

SERMI verheugd om samen te werken

Jan-Willem van der Linden, Medevoorzitter van SERMI, vult aan: “Wij zijn verheugd om met Digidentity te werken als ons geselecteerde Trust Center. Tijdens de selectieperiode hebben zij hun bestaande veilige oplossing en bewezen staat van dienst gedemonstreerd. Deze sluit naadloos aan op onze behoeften. De vooruitgang die zij nu laten zien is echt indrukwekkend.”

Vorig bericht Hilton breidt Rotterdamse portefeuille uit met twee nieuwe hotels
Volgend artikel Aditech neemt Techers over

Nu op WijZuidHolland