Uitgave

Bedrijven besteden jaarlijks miljoenen aan PowerPoint

PowerPoint als marketinginstrument

Bedrijven besteden jaarlijks miljoenen aan PowerPoint

Rotterdam,
Nederlandse bedrijven investeerden in de afgelopen vijf jaar ten minste 12 miljoen euro in het extern laten ontwikkelen van professionele PowerPoint presentaties, zo blijkt uit onderzoek. Waar de populaire presentatietool voorheen voornamelijk als visueel hulpmiddel gebruikt werd, zetten bedrijven het tegenwoordig steeds vaker in als een waar sales- en marketinginstrument.

Meest gebruikte tool sinds 1987

Van scholen tot kantoren en van bijeenkomsten tot events: al sinds 1987 zet men PowerPoint breed in om een boodschap kracht bij te zetten. Vooral in het bedrijfsleven is deze tool razend populair. Uit onderzoek blijkt dat 68% van de kantoormedewerkers gebruikmaakt van PowerPoint. De gemiddelde tijd die zo’n medewerker met deze tool werkt, is maar liefst 20 uur per maand (Made in Office, 2014).

Een PowerPoint als marketinginstrument

Waar de populariteit van de tool in al die jaren onveranderd bleef, vond er wél een ontwikkeling plaats rondom de functie ervan. Een PowerPoint is tegenwoordig veel meer dan het bij elkaar voegen van wat tekst en afbeeldingen. Bedrijven zetten het in als een waar marketinginstrument. Een PowerPoint met een professionele uitstraling en heldere communicatie, die daadwerkelijk bijdraagt aan het behalen van commerciële doelen: dat is wat bedrijven tegenwoordig willen.

12 miljoen

Precies dát is de reden dat steeds meer bedrijven ervoor kiezen om te investeren in het extern laten ontwikkelen van een professionele PowerPoint presentatie. Uit onderzoek van PPT Solutions (2022) blijkt dat Nederlandse bedrijven in de afgelopen vijf jaar ten minste 12 miljoen euro hieraan besteedden. Dat komt neer op miljoenen euro’s per jaar.

Vorig bericht ROVC verhuist derde TechCenter naar Dordrecht
Volgend artikel Kvik introduceert nieuw winkelconcept in Wateringen

Nu op WijZuidHolland