Nieuws

ABN AMRO: consumenten willen betalen met wearables

“Innovaties als deze bepalen de toekomst van betalen”


Uit de nieuwste cijfers die MasterCard vandaag bekend heeft gemaakt, blijkt dat contactloos betalen met 145% is gegroeid in 2017. Daarnaast geeft bijna een kwart van de Europese consumenten aan interesse te hebben om te betalen met een wearable. Dat is contactloos betalen met een ring, horloge, armband of sleutelhanger. In Nederland zijn bijna 80% van de betaalterminals geschikt om contactloos mee te betalen. Meer dan 50% van de pinbetalingen gebeurt al contactloos.

ABN AMRO test Wearables

Veel animo voor wearables

ABN AMRO kondigde begin dit jaar aan een test – samen met de klant – te doen met betalen met nieuwe wearables. Binnen een week hebben maar liefst 6.000 klanten zich aangemeld. Inmiddels hebben de eerste 250 klanten hun wearable ontvangen in de Foodhallen in Amsterdam. Volgende week ontvangen de andere 250 klanten hun wearable in Den Haag.

De toekomst van betalen

Yvonne Duits, productowner Payments van ABN AMRO geeft aan dat het erg belangrijk is om met klanten samen te ontwikkelen. “Innovaties als deze bepalen de toekomst van betalen. We vinden het belangrijk om bij het ontwikkelen direct de feedback van klanten mee te kunnen nemen. Dat onze klanten vooraf al zo enthousiast zijn om te betalen met wearables vinden we erg leuk om te zien. De komende periode gaan we samen met de klant kijken naar de feedback en ontwikkelingen zodat we goed kunnen kijken wat nog nodig is om betalen met wearables breder op de markt te zettenâ€.

Vorig bericht 3 nieuwe faillissementen in Zuid-Holland (o.a. Verspreidingsbedrijf Liver Iii B.V., C. Voor Den Dag Beleggingen B.V.)
Volgend artikel 4 nieuwe faillissementen in Zuid-Holland (o.a. I-Flex Detachering B.V., Sultan Paleis Juwelier B.V.)

Nu op WijZuidHolland