Overname

SYMSON neemt activa over van pricing specialist OptiPrice

Overname markeert belangrijke stap in SYMSON’s toewijding om intelligente prijsplatform te optimaliseren

SYMSON

Bron: SYMSON

Rotterdam,
SYMSON kondigt met trots de (activa-) overname aan van OptiPrice, een gerenommeerde specialist in dynamic pricing, bekend in de Nederlandse markt om zijn uitzonderlijke capaciteiten op het gebied van competitor pricing en monitoring. Optiprice is een bekende pricing specialist in de E-commerce en retail sector. De overname
van zowel de platformfunctionaliteiten als klantenportfolio markeert een belangrijke stap in SYMSON’s voortdurende toewijding aan het verbeteren en uitbreiden van zijn intelligente prijsplatform met geavanceerde technologieën en integraties.

OptiPrice

OptiPrice staat bekend om haar ultieme flexibele functionaliteit om prijsstelling te configureren op basis van de prijzen van concurrentie, welke automatisch wordt binnengehaald door ‘scrapers’ op het internet. Het pricing platform wordt hoog aangeschreven door een aanzienlijke klantenkring binnen de Retail industrie, inclusief prominente namen zoals Technische Unie, Musthaves.nl, Eurol en BTC Retail.

Enthousiast over overname

Vincent Gelink, CEO van SYMSON, is erg enthousiast over de overname: “Onze inzichten en prijsadviezen realiseren doorgaans een verbetering van de marge. De toegevoegde waarde van het gebruik van prijs optimalisatie software in deze economische omstandigheden is enorm. Door de overname van OptiPrice zijn we in staat om klanten nog makkelijker de voordelen van Price Optimalisatie software te laten zien.”

Sterkere positie

Door de acquisitie van de platformfunctionaliteit en het klantportfolio van OptiPrice versterkt SYMSON allereerst zijn positie in het pricing domein. Daarnaast brengt het SYMSON diepgaande E-commerce kennis op het gebied van ROAS en plug-and-play connectivity op diverse ERP- en E-commerce ecosystemen. De connectie met bijvoorbeeld Channable levert connectiviteit op met E-commerce systemen zoals Shopware, CommerceTools, Shopify, BigCommerce en Magento. SYMSON’s versterkt hiermee haar positie als AI-Driven Pricing Platform in Nederland. Verdere focus van Symson zal liggen in de uitbouw van markten in het Verenigd Koninkrijk en de Nordics.

Vorig bericht Oranje Fonds selecteert 8 kanshebbers voor Zuid-Hollandse Appeltjes van Oranje
Volgend artikel In eerste week april 10 bedrijven failliet in Zuid-Holland

Nu op WijZuidHolland