Het Lets-Nederlandse bedrijf Longo, gespecialiseerd in de inkoop, revisie en retail van gebruikte voertuigen, is door de Financial Times opgenomen in de jaarlijkse ranking van de 1.000 snelst groeiende bedrijven van Europa. In de afgelopen jaren groeide het bedrijf met gemiddeld maar liefst 58% per jaar, en behoort zo volgens de Financial Times tot de top tien van snelst groeiende automotive bedrijven in Europa.
Succes met een oranje tintje, want het merendeel van de voertuigen wordt ingekocht via dochteronderneming Longo Netherlands te Ridderkerk. Sinds 2018 zijn al bijna 15.000 voertuigen opgekocht en in eigen beheer geëxporteerd. Deze voertuigen worden vervolgens volledig gereviseerd en daarna verkocht aan consumenten via zeven verkooplocaties in Estland, Letland, Litouwen en Polen. Het bedrijf ondertussen is uitgegroeid tot de grootste retailer van gebruikte voertuigen in de Baltische staten.
Jacob Hoogenboom, COO van Longo, verwoordde het als volgt: “Deze erkenning door de Financial Times is niet alleen een mijlpaal voor ons team, maar ook een bevestiging dat wij met ons volledig verticaal geïntegreerde businessmodel en contante focus op de kwaliteit van de voertuigen een formule hebben gebouwd die zeer succesvol is in de snel veranderende Europese automarkt.”
Deze erkenning door een gerenommeerde publicatie als de Financial Times is meer dan een award; het is een testament van het vertrouwen dat klanten en partners in Longo hebben gesteld. Het is ook een motivatie voor het team van Longo om de lat nog hoger te leggen in de toekomst en verder te blijven groeien. Zo heeft het bedrijf sinds kort ook een eerste vestiging in Polen, een van de grootste en meest actieve markten voor gebruikte voertuigen in Europa.
Bestel nu de beste boeken over Ondernemerschap!
Via onze partner managementboek.nl