Bedrijfsbeëindiging

Dibo Verlichting doet definitief licht uit

Ondernemers Aad en Sybille Boogaard beginnen aan hun laatste maanden als verlichtingsspecialist

Dibo Verlichting doet definitief licht uit

Foto: Sybille Boogaard en Aad Boogaard, Dibo

Vlaardingen,
Dibo Verlichting, al 40 jaar een begrip in de regio Rijnmond en daarbuiten, doet definitief het licht uit. Het betekent dat de ondernemers Aad en Sybille Boogaard aan hun laatste maanden als verlichtingsspecialist bezig zijn. “We zijn op een leeftijd dat we het mooi vinden. Wij zijn niet van het stilzitten, maar we vinden dit wel een goed moment om nog eens wat andere dingen te kunnen doen”, verklaart Aad Boogaard de bedrijfsbeëindiging.

Winkel reeds verkocht

De winkel van Dibo Verlichting, in het monumentale pand aan de Westhavenkade in Vlaardingen, is inmiddels verkocht en dat betekent dat de bedrijfsbeëindiging onomkeerbaar is. “Dat wij nu stoppen, past in een ontwikkeling die we vaker in onze branche zien. Voor Sybille en mijzelf geldt dat we graag samen nog heel wat jaren, los van onze winkel, leuke dingen willen doen. We stoppen dus echt vanuit onze kracht, en niet omdat het moet.”

Van elektronica tot verlichting

Zo’n 40 jaar geleden zijn Aad en Sybille Boogaard als ondernemers gestart, toen nog vanuit een winkel die de ouders van Aad in de decennia daarvoor hadden opgericht, aan de Van Hogendorplaan in Vlaardingen. Toen Aad en Sybille deze zaak overnamen, hebben ze de toenmalige elektronicawinkel redelijk snel omgebouwd tot verlichtingsspecialist. “25 jaar geleden zijn we verhuisd naar ons huidige pand aan de Westhavenkade. Daar hebben we nog nadrukkelijker gekozen voor een collectie bijzondere, esthetisch fraaie en soms ook exclusieve merken. Onze klanten komen dan ook vanuit de hele regio, omdat al redelijk snel bekend werd dat wij echt een bijzondere verlichtingscollectie hebben.”

Onderscheiden van online retail

Naast het verkopen van vele soorten armaturen en verlichtingssystemen, maken de twee ondernemers ook verlichtingsplannen voor hun klanten. In de meeste gevallen zijn dit particuliere opdrachtgevers, maar soms werken ze ook voor de zakelijke markt. “Het consumentengedrag is de laatste jaren wel veranderd”, zegt Boogaard. “Mensen oriënteren zich nu eerst op internet en komen dan in de winkel. Maar met service en goede voorlichting kunnen we ons onderscheiden.”

Vorig bericht NetVerder ontvangt €19,6 miljoen subsidie
Volgend artikel Nederlandse TOPdesk versnelt groei met aanzienlijke investering

Nu op WijZuidHolland