Prinsjesdag

Babbage Company en SRM presenteren Prinsjesdagspecial van de podcast Compod

Babbage Company & SRM lanceren een Prinsjesdagspecial van COMPOD, dé communicatiepodcast

Babbage Company & SRM lanceren een Prinsjesdagspecial van COMPOD, dé communicatiepodcast. In de zevende aflevering van COMPOD duiken Monique van Vliet (Managing Partner Babbage Company) en Maarten Nijboer (oud-Directeur SRM) in de wereld van Prinsjesdag en de kunst van Haagse woordvoering. Met als gast Ward Bezemer, expert op het gebied van (politieke) woordvoering, strategisch adviseur en mediatrainer.

Een kijkje achter de schermen bij Prinsjesdag

Na de val van het kabinet en aan de vooravond van de verkiezingsstrijd zal het dit jaar een unieke Prinsjesdag zijn. Daarom staat COMPOD deze maand volledig in het teken van Prinsjesdag en Haagse woordvoering. Monique en Maarten verkennen het politieke krachtenveld en bespreken de communicatie rondom de miljoenennota, spindoctoring, ego’s en authentieke politici en over het morele kompas van de woordvoerder. De aflevering ‘Prinsjesdagspecial – de geheimen van Haagse woordvoering’ beluister je hier.

Ervaren en ingewijde Haagse woordvoerder als gast

Dit doen zij niet alleen. Maarten en Monique gaan in gesprek met Ward Bezemer, woordvoerder, strategisch adviseur en mediatrainer. Ward Bezemer loopt al jaren rond op het Binnenhof. Hij kent de hoofdrolspelers van de politiek goed en was woordvoerder voor onder andere Sigrid Kaag, Hugo de Jonge, Frans Timmermans en Dilan Yeşilgöz.

Aankondiging nieuwe co-host

Daarnaast markeert deze aflevering een belangrijk moment voor COMPOD. Maarten Nijboer heeft afgezwaaid als directeur van SRM en neemt daarom ook afscheid als co-host van COMPOD. Hij wordt opgevolgd door Folkje Berends, de nieuwe directeur van SRM. Vanaf oktober zal zij de nieuwe co-host zijn van Monique.

Luister mee naar COMPOD

COMPOD is te beluisteren via onder andere de streamingsdienst Spotify, Apple Podcast en op www.compod.nl. Elke derde dinsdag van de maand verschijnt een nieuwe aflevering met elke keer een ander communicatieonderwerp.

Vorig bericht Werkgevers zien kans in dure brandstof voor klimaat
Volgend artikel Deli Home versterkt rol in opbergoplossingen met overname van Allure

Nu op WijZuidHolland